lördag 10 juli 2010

Sommaruppdatering & Nyhetstorka?



Hej alla vänner!

Snart är jag färdig med uppdateringen för den här gången. Som en särskild service till dig som hittar till vår hemsida och kanske undrar hur det står till i Blekinge har jag nu lagt ut vädret i Torhamn. På den engelska sajten har vi vädret i Karlskrona. Ingen nyhetstorka här alltså!

Senaste släktbrevet är nu skickat till alla medlemmar. Ordförande Peter kan få vem som helst att längta till skärgården. Du har väl inte missat att Hembygdsföreningen behöver allas vår hjälp? Missionshuset behöver rustas upp. Alla bäckar små... !

Ingrid Björkman Yllenius har berikat nostalgi-sidan med en fin text kring ett sommarminne. Den nya rubriken Knuts Hörna innehåller också ett och annat småtrevligt. Vilken tur vi har med berättande släktningar!

Dessutom fortsätter jag och Ben Svensson med den engelska webbplatsen. Ben hittade mig via Facebook-gruppen som finns där och ville hjälpa till - tack för det Ben! Har du Facebook-konto så häng på! Snart är vi 100 gruppmedlemmar!

Tack vare Facebook så lyckades jag även få tag på lite fina sommarbilder från släktingar. Bilden ovan är tagen av John Holmgren och är från Östra Hästholmen. Titta in på vårt fotoalbum på Picasa! Vill du bidra med dina foton så skicka dem till mig på langorenweb@gmail.com.

Det var allt för den här gången! Nästa uppdatering i November!
/Brita Wanngård

Inga kommentarer: