måndag 28 september 2009

Vi kommer igång sakta men säkert!

Ja, det är ju inte lätt att komma igång för helt nya funktionärer!

Därför är det viktigt att vi träffas ofta i styrelsen nu i början för att stämma av med varandra i olika göromål! Allt från gamla surdegar med medlemsmaterial som inte skickats ut, till postgiro och bankärenden som skall fungera för nye kassören!

Själv har jag betat av ett excel-ark med ej tidigare åtgärdade beställningar. Jag behöver en samordning med tidigare funktionärer som skött arkivet! Det vore bra om alla kunde samlas till ett "Hur gör jag"-seminarium så att vi nya kan raderaen del frågetecken!

Själv har jag fått i gång mina mobiltelefoner igen, så nu kan Ni som använder det mediet, nå mig igen där! Ju förr vi får ordning på kommunikationerna , desto bättre kommer det att gå!
M.v.h
LEA
(Lars-Eric Andersson)

2 kommentarer:

Bertil sa...

Så sant som det var sagt LEA!
Jag förstår att det är knepigt men som väl är så finns det folk att fråga. Här är några förslag.Förra perioden hade Sture en centaral roll i det praktiska arbetet, utskick,arkiv m.m.
Före honom skötte Bert arkivet och även en hel del utskick
Rikard meddelade styrelsen när han fick beställningar via inbetalningskorten.
Arne har via insyn i plusgirot fått viktig inblick i hur beställningar kommer in och åtgärdes. Det var ett stort steg framåt. Håkan hade under många år ansvaret för det övergripande arbetet.Jag har inte sysslat med ekonomi och distributinsfrågor. Min roll och mitt intresse har varit medlemskontakter, sökande efter nya släktdatauppgifterr och att besvara frågor från medlemmar och andra, sedan 2003 i samråd med Arne.
Jag är övertygad om att alla nämnda gärna ger dej den information som du söker.

LEA sa...

Jo, men visst!
Jag har ju fått hjälpfiler av både Arne och Sture , men hur det skall gåt till i fortsättningen vill jag gärna ha svar på vid ett styrelsemöte!!!
Hade varit bra om t.ex Du och Sture kunde varit med då oxo !!
LEA